tirsdag den 27. maj 2014

LA - Mulholland, Venice og den store tur sydover.

Vi er igang med den helt store transporttur, som strækker sig over et par dage. Den billigste billet fra LA til Lima i Peru går via Fort Lauderdale i Florida. Vi fløj fra LA mandag aften og ankom til Fort Lauderdale her til morgen kl. 6 lokaltid. Nu er vi på et daghotel som vi har booket, vores fly til Peru flyver først kl 17.

Her er en lille video jeg flikkede sammen i LA. Sangen har spillet inde i hovedet på mig mens vi har set byen.

Vi forlod hotellet nord for LA kl. 11 om formiddagen, og skulle have dagen til at gå inden bilen skulle afleveres i lufthavnen kl 18. Det blev til bilsightseeing i Downtown LA, frokost på In-N-Out Burger (en LA klassiker) og lidt tøjindkøb. Derefter kørte vi til Venice Beach hvor vi gik en tur ud på molen og også en tur hen af det første af boardwalken.

Vi blev filmet da vi gik tur i Flinders Ranges i South Australia. En dag da Hanne og Jon sad og så tv, fik de pludselig øje på at det var os :) Vi troede at de var færdige med at filme da vi gik forbi, det så nemlig sådan ud... Se programmet her: http://www.abc.net.au/landline/content/2014/s3992629.htm Vi er på ca. 10 min. inde i programmet.
Vi havde smurt madpakke på hotellet, den blev indtaget i lufthavnen inden checkind - mens vi fik pakket kufferterne ordentligt. Tiden var løbet fra os, så vi havde ikke pakket det hele på hotellet. Vi havde ellers spurgt om vi kunne have en sen udcheckning. Det havde vi på Fiji uden beregning, men her ville de have $30. Det gad vi ikke betale.

Sunset Strip

Da vi skulle checke ind i LAX spurgte manden ved skranken til om vi havde en billet ud af Peru. Det har vi ikke. Han fortalte os at så kunne vi ikke komme ind i Peru, fordi de havde regler om at man skulle have en billet ud og at man kunne dokumentere at man kunne forsørge sig selv. Vi fortalte ham hvad vores planer er og viste ham vores fragtpapirer fra bil-shippingen. Han ringede derefter til sin supervisor for at få clearet at han kunne give os tilladelse til at rejse. Det kunne han.
Nu skal det blive spændende at se om vi får problemer når vi ankommer til Lima. Vi printer diverse shippingpapirer, og bliver nok også nød til at finde bilpasset frem fra kufferten for at kunne vise det frem også.

Bilen havde Sirius XM - som er en masse abonnements-radio-kanaler. Bla. En som kun spillede Michael Jackson, eller som her: Pearl Jam. Nice!

Vi nåede også at køre på Pacific Coast Highway, og hjem via bjergene. Det var en rigtig flot tur!

Vi mødte de fyre her 2 gange. De kørte på skateboard ned af bjerget, mens en af dem kørte bagest for at de ikke blev påkørt bagfra.
De kører over 50 km/t nedad bjerget.

Når vi ankommer til Lima - og forhåbentlig bliver lukket ind i landet :) - tager vi på hostel for en enkelt overnatning. Dagen efter flyver vi til Arequipa i den sydlige ende af landet, hvor vi skal bo hos et peruansk par og gå på sprogskole. Det bliver spændende at se hvordan det bliver. man kan godt mærke at det er et helt andet kapitel som starter nu. Og det bliver helt fremmed det vi kan se frem til.

Downtown
Walt Disney Concert Hall
In-N-Out Burger laver klasse burgere!
Sådan kan man også fejre Memorial Day - som er dagen hvor man mindes dem som er faldet i tjeneste for USA
Venice Beach

Vi venter på flyet...som går til tiden, vist nok...
Drengene sover, efter at flyet er blevet forsinket til midnat.