lørdag den 25. januar 2014

Velkommen til troperne

Sidder på stranden på en restaurant og nyder synet af to badende drenge. Det er virkelig luksus, at kunne sende drengene ud at bade, mens vi voksne checker mail, planlægger tur og drikker kaffe - uden at vi er mere end 10 meter fra hvor de bader.
Det er også dejligt for drengene. De har helt tydeligt et behov for at tumle eller småslås, og det er der
bare ikke plads til hverken i en flyver, en bus eller en togkupe. Plads til at slås er der til gengæld i havet, og drengene har det nærmest for sig selv :)

Turen til Koh Samui foregik med tog, bus og færge. Det var lidt af oplevelse. Vi havde fire sovepladser over for hinanden for enden af togvognen. Skydedøren ud til mellemgangen, hvor toiletter og håndvaske befandt sig, var i stykker; så vi sov med åben dør hele natten. Det gav noget ekstra støj, noget som nok var medvirkende til at vi voksne ikke sov så godt.
Toget vaskes inden afgang.

Lektier: Tobias skriver dagbog.

Skoletid: Lasse regner på engelsk og læreren drikker øl. Det var nok ikke gået i folkeskolen.

Selfie på Thai.

Efter planen skulle vi ankomme til Surat Thani kl. 06:23, så vækkeuret blev sat til kl. 05:45. Da vi stod op fik vi imidlertid at vide, at toget var en time forsinket. Den time kunne vi godt have brugt til at sove noget mere :( Pyt.
Morgenmaden stod på medbragte kiks, nødder og vand. Der var sælgende som både kom om aftenen, og om morgenen og tilbød mad og drikke.

De forskellige transferbusser gav noget ekstra ventetid. Specielt ventetiden på havnen, før vores køretur til vores bungalow, var lang. Chaufføren ville have minibussen fyldt før han ville køre. Vi var 6 mand i bussen som sad og ventede. Da vi blev utålmodige tilbød vi chaufføren at betale de 400 baht, han ville tjene på de manglende 4 passagerer, det gik han med til, om end han lige skulle ringe til sin chef først og få et ok...pyt, de 33 kr ekstra vi skulle betale var godt givet ud for bare at komme afsted.
Bo Phut er hektisk og afslappende på samme tid. Main street er hektisk med masser af trafik og tourister. Stranden er afslappende, og her på nordkysten er der - ligesom vi havde læst - knap så meget fest og mere børnevenligt.

Nogle af skiltene er indstillet til thai-højder, derfor skal man huske at dukke hovedet når man løber sig en tur.
Fredags aftenmarked i Fishermans Village.

Lanterne på stranden.
Egentlig er der ikke så meget mere at tilføje. Livet er herligt når man er på ferie; 40 kr for en klipning eller en massage. Jo tak, vi tager en af hver :)
Bangkok mens vi venter på vandbussen.

Instagramming boy

Frokost i Bangkok: vagtelspejlæg og stegte majs